Naša spoločnosť For Best Clients, s.r.o. a jej vlastný E-shopový produkt Grandus, patrí k najskúsenejším realizátorom prepojení vlastných sýstemov s E-shopom na Slovensku. Na základe našich skúseností vieme definovať, že prepojenie ERP systému s E-shopom môže často predstavovať množstvo výziev.
Cieľom je zabezpečenie presnej, pravidelnej a najmä spoľahlivej synchronizácie údajov medzi ERP sýstémom a E-shopom. Táto synchronizácia by nemala mať dátové okná, teda medzery, ktoré môžu viesť k nesúladom v skladových zásobách produktov a preberaní objednávok. Zamerajte sa najmä na tieto dve operácie a všímajte si, či pri zvýšenom počte objednávok v krátkej dobe nemôže vznikať priestor na chybovosť medzi časom, kedy klient nakúpi a kým ERP objednávku preberie. Správne nastavenie a technologické riešenie je nevyhnutné na zabránenie nadmernému predaju, skorému vypredaniu alebo inej chybovosti. Spolu s cenou produktu dajte tieto atribúty na pomyselnú najvyššiu a najkritickejšiu úroveň v prepojení.
Platformy ERP a E-shopu môžu byť postavené na rôznych technológiách alebo môžu používať rôzne formáty údajov, preto je podstatné im definovať spoločný jazyk, ktorým budú komunikovať. Pri výbere správneho riešenia, vždy, ak je možnosť, odporúčame siahnuť po všeobecne zaužívaných formátoch na úkor vlastných, možno jednoduchších, no účelových riešeniach. Zabezpečíte si tak udržateľnosť prepojenia aj pre prípady personálnych, či obchodno-partnerských zmien. Dbajte na existenciu, správu a aktualizáciu dokumentácie k vašim riešeniam a prepojeniam.
Takmer každý klient má jedinečné nároky, obchodné procesy a požiadavky. Prispôsobenie ERP systémov a elektronického obchodu špecifickým potrebám môže byť náročné. Nájdite si partnera, ktorý má reálne skúseností s rôznymi prepojeniami a druhmi biznisov, v niektorých prípadoch je výhodnejšie zaužívané interné procesy prispôsobiť odporučaniam, než sa snažiť vytvárať riešenia na mieru. Vyváženie správnej miery flexibility a štandardizácie je kľúčové pre rentabilnosť riešenia.
Integrácia systémov zahŕňa zdieľanie citlivých obchodných a zákazníckych údajov medzi ERP a platformami elektronického obchodu. Zabezpečenie robustných bezpečnostných opatrení, šifrovanie údajov a súlad s nariadeniami o ochrane osobných údajov sú kľúčové pre ochranu dôverných informácií.
Prepojenie by malo byť navrhnuté tak, aby zvládalo veľké objemy údajov, čo sa môže zísť napríklad pri raste spoločnosti alebo aj v prípade neočakávaných okolností, ktoré môžu návalovo zvýšiť dopyt po vašich produktoch (pandémia, vojna... ). Dobre navrhnutý konektor by nemal mať problém zvládať nápor desiatok tisíc produktov na synchronizáciu do E-shopu a stoviek objednávok denne do ERP systému. Optimalizácia výkonu, škálovateľnosti a odolnosti voči chybám sú dôležité pre udržanie pozitívneho používateľského zážitku z nákupu a predchádzanie problémom v systéme.
Implementácia integrácie ERP a E-shopu si často vyžaduje školenie zamestnancov na efektívne používanie nových procesov a systémov. Dobre zvládnuté riadenie zmien, zabezpečenie prijatia používateľmi a poskytovanie nepretržitej podpory sú pre úspešnú integráciu kľúčové.
Prekonanie týchto ťažkostí si vyžaduje starostlivé plánovanie, spoluprácu medzi špecializovanými tímami a využitie odborných znalostí od špecialistov na ERP a e-commerce. Vyberte si partnera, ktorý má skúseností, dbá na existenciu technických špecifikácií a dokumentácií a vyhraďte potrebné interné kapacity na spoluprácu pri návrhu jednotlivých procesov.
Expertné konzultácie v oblasti eshopov poskytujeme nielen našim klientom, ale je možné si dohodnúť konzultáciu aj Vášho eshop alebo web riešenia.