Ako tvorcovia a prevádzkovatelia niekoľkých významných slovenských e-shopov máme hlboké znalosti v prepojovaní rôznych systémov, synchronizácii a datovej výmene ako takom. Existuje niekoľko základných princípov, ktoré nemožno porušiť a ktoré musia byť vždy dodržané.
Okrem základov komunikácie existujú aj špecifiká prepojovaných systémov. V prípade robustného skladového hospodárstva od spoločnosti Cybersoft a ERP/CRM systému I6 sú dostupné dva spôsoby, ako je možné zapojiť externý software, v našom prípade e-shop systém Grandus, na skladové hospodárstvo. Prvým je webservice a druhým je DBconn. V prípade WebService sa do e-shop systému nedostanú všetky údaje, ale je jednoduchší na správu a manažment.
WebService
Je API klient, cez ktorý, ak sa e-shop pripája, je reprezentovaný ako konkrétny prihlásený používateľ. To znamená, že e-shop vidí iba jednu cenovú hladinu, má prístup k produktom, ktoré sú povolené v selektívnej distribúcii, a objednávky sa zakladajú cez jedného spoločného WebService používateľa, pričom kontaktné informácie zákazníkov e-shopu sú rozdielne.
DBconn
Spoločnosť Cybersoft poskytuje aj priame napojenie na databázu systému i6 pomocou rozhrania DBconn. Pomocou DBconn je možné preberať údaje v stave, v akom sa nachádzajú v i6. To znamená, že pre používateľa sa sťahujú špecifické ceny, prislúchajúca cenová hladina, všetky produkty (aj historické), zakladajú sa objednávky a tiež využívať pokročilé funkcie B2B zóny. Pre B2B zónu je možné spracovávať objednávky, zápožičky, faktúry, predfaktúry, dodacie listy, expedície a prezerať stav a zoznam reklamácií.
Výmena údajov (synchronizácia)
Synchronizácia systému Grandus neustále sleduje a kontroluje všetky zmenené údaje a to paralelne v pravidelných intervaloch. Najcitlivejšie informácie, ako sú ceny a skladové zásoby produktov, sú aktualizované s najvyššou prioritou. Vo Vašom novom e-shope sa zobrazí celé Vaše produktové portfólio vrátane kategórií, ktoré sa nachádzajú v ERP systéme. Tieto kategórie môžete využiť na tvorbu pravidiel pre vytvorenie špecifického kategorického stromu pre e-shop. Každý novo naskladnený produkt sa potom automaticky zaradí do správnej kategórie v e-shope.
Synchronizačný server a prepojenie s ERP
Synchronizačný server je v podstate služba, ktorá neustále komunikuje so skladovým hospodárstvom. V dohodnutých intervaloch sťahuje zo skladovej databázy aktuálnu sadu produktov. K tejto sade produktov pridáva skladové zásoby a ďalšie informácie dôležité pre kategorizovanie, vyhľadávanie či iné aspekty spojené s predajom.
Synchronizované sú inkrementálne zmeny v produktoch, objednávkach či používateľoch. Aspoň raz za určený časový interval, najneskôr však raz denne, je synchronizovaná kompletná databáza. Tento prístup minimalizuje možnosť chýb a rozdielov v databázach.
Prenos údajov je rozdelený do cyklov, pričom každý cyklus sa zaoberá iným typom údajov:
Prenos údajov medzi skladovým hospodárstvom a synchronizačnou logikou
- Synchronizácia produktov a značiek
- Synchronizácia skladových zásob produktov
- Synchronizácia cien
- Priradenie produktov do kategórií
- Synchronizácia parametrov produktov
- Synchronizácia popisov produktov
- Transfér fotografií
Prenos normalizovaných údajov medzi synchronizačnou logikou a e-shopom
- Transfér produktov a cien
- Transfér skladových zásob
- Transfér kategórií
- Transfér parametrov
- Transfér fotografií
Naši klienti hovoria za nás
Poradíme Vám s vašim aktuálnym eshopom
Expertné konzultácie v oblasti eshopov poskytujeme nielen našim klientom, ale je možné si dohodnúť konzultáciu aj Vášho eshop alebo web riešenia.